Motoros kalandjaim

Motoros kalandjaim

Erdély augusztusban - második nap

transzalpina

2019. augusztus 10. - GuzzistaRocker

Az egyik legszebb program várt rám ezen a napon. Pár héttel korábbi rögtönzött utamon az alpina felét sikerült meghódítani, erre a napra pedig az egész várt rám. Dél felé indultam a Republic zenekar által is megénekelt 67-es úton, majd kelet felé haladtam a Lotru folyó mentén. A kettő találkozásánál van egy pihenőhely éttermekkel, kürtöskaláccsal, boltokkal, itt megreggeliztem. Örömmel konstatáltam, hogy itt is 5 lei a miccs, vettem is egyet. Azonban a Kauflandossal ellentétben itt 1(!) darabot adtak ennyiért, ott négyet. Kicsit drága így.


A folytatásban a 7-es úton haladtam, ami szép kanyargós, fenyőerdőkkel szegélyezett volt, néha jobb, máskor rosszabb minőségben. A Vidra tó után Brezoit elhagyva ismét dél felé vezetett az utam. Ramnicu Valcea után nyugat felé haladtam az Alpina déli vége felé. Szerencsére az előttem haladó helyi versenyző tempóját kihasználva elég jól haladtam, kora délután már a hegyek között találtam magam. Ránca és Novaci között drift verseny miatt ideiglenes lezárás volt, ezért is kellett nyomni neki, hogy addig odaérjek, amíg át lehet menni, ne kelljen 3 órát "nézelődnöm". Elhagytam Ránca falut, a szerpentinen nekiálltam fotózgatni, majd szóba elegyedtem egy magyar sráccal, aki fiának mutogatta a vasam. Nézd csak, Guzzi, apának is van ilyen otthon. Kicsit sztoriztunk, majd említette, hogy a lezárás kb 2 kilométerrel feljebb van, és 5től lesz aktuális. Ekkor volt 4.55, szóval gyors öltözés, elköszönés és indulás következett.

Hosszú tömött sorokban álltak már az autók, a hegy tetején pedig százak parkoltak. A versenyzők fél pályán elfoglalták az utat, a nyitott időszakban pedig rendőrök engedték felváltva a kocsikat. Természetesen beálltam a sor elejére, és kb 2 percen belül mehettem is át közöttük. Közben láthattam, ahogy a "boxutcában" az utolsó simításokat végzik az autókon, párat már indítottak is, így szinte biztos, hogy az utolsó etap elején tudtam áthaladni. A hegy csúcsa már a túloldalon volt, így ott ismét megállhattam pár szép képet csinálni emlékül.

6 körül indultam tovább, és mivel utasom csak este 10 után volt várható, volt időm pihenni kicsit a szálláson. A 67C és Sztrugár falu közötti út egy kis falun haladt keresztül, ahol többnyire roma családok laktak kis házakban, amit itthon leginkább putrinak neveznek. A motor hangjára természetesen mindenki kitódult az utcára nézelődni. Az út minősége leginkább a szar jelzőt érdemli, ezért 20-30 között tudtam csak haladni a településen. Sajnos egyszer hallottam egy nagyobb követ felpattanni mögöttem, amiről nem tudtam eldönteni, hogy a kerék dobta fel, vagy a hülyegyerekekre jellemző módon megpróbáltak megdobálni (talán a rendszámom láttán).  Minden esetre itt eldöntöttem, hogy nem jövök erre sem este, sem másnap, inkább kerülök a (már említett, fél pányán feltúrt) út felé.

Innen már sima volt a nap, kis pihenés után bementem a városba tankolni, majd újdonsült ismerősömet felvettem, és (a délutáni kavicsos inzultus miatt) ismét nagy kerülővel értünk haza. Persze a találkozásunk sem volt sima, mivel a busz nem a tervezett helyen tette le őt, kicsit sétálnia kellett a kút felé, ahol a találkozási pont volt. Persze 2 MOL kút volt azonos távolságra, ő pedig a másik felé indult, de ez csak akkor derült ki, amikor már odaért, és nem találtuk egymást. Sebaj, végül elrobogtam érte, felcuccoltunk és ismét megtettem a Szászsebes-Sztrugár utat, ezúttal tök sötétben, szerencsére forgalom nélkül.

2.JPG

 

A bejegyzés trackback címe:

https://guzzista.blog.hu/api/trackback/id/tr115033572

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása